בהנחיית המועצת • דורש מכחלון לכלול החרדים בתוכניות הבניה

אדוני שר האוצר, בידך לנצל את הסכמי הגג כשוט מול ראשי הערים וכתנאי להכללת המגזר החרדי בתכניות הבניה החדשות בעירם. בידך האפשרות לדרוש מהם הקצאת שטחים ופרויקטים שיותאמו גם לציבור החרדי.
איתי גדסי No Comments on בהנחיית המועצת • דורש מכחלון לכלול החרדים בתוכניות הבניה

בהתאם להנחיית מועצת גדולי התורה, פנה היום יו"ר סיעת יהדות התורה מנחם אליעזר מוזס לשר האוצר כחלון להתנות את הסכמי הגג בהכללת המגזר החרדי בתכניות הבניה: "לא יתכן להמשיך ולהתעלם מהציבור החרדי"

אדוני שר האוצר, בידך לנצל את הסכמי הגג כשוט מול ראשי הערים וכתנאי להכללת המגזר החרדי בתכניות הבניה החדשות בעירם. בידך האפשרות לדרוש מהם הקצאת שטחים ופרויקטים שיותאמו גם לציבור החרדי.
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ הרב מנחם אליעזר מוזס פנה היום לשר האוצר מר משה כחלון בדרישה: "נצל את הסכמי הגג כשוט מול ראשי הערים וכתנאי להכללת המגזר החרדי בתכניות הבניה החדשות בעירם". מוזס שלח מכתב דחוף אל שר האוצר ובו חזר על דרישתו כי על האוצר להימנע מחתימה על הסכם גג עם רשות הנמנעת מלתכנן דירות המתאימות לציבור החרדי.

יצוין, כי מוזס העלה דרישה זו שוב ושוב בכל פורום אפשרי. הוא פנה בעניין לכל הגורמים הרלוונטיים והציג שאילתות בעניין במליאת הכנסת, כשהדרישה היא אחת: על האוצר לחייב כל רשות מקומית לתכנן חלק מתכניות הבניה, לדיור שיתאים גם לציבור החרדי.

במכתבו אל שר האוצר, טוען מוזס כי בכל עשרות אלפי הדירות שייבנו לאחר חתימות על הסכמים עם האוצר, מודרים החרדים ולא יהיה ביכולתם לרכוש דירות בפרויקטים אלו בשל התכנון המכוון של בניינים רבי קומות וללא מרפסות לסוכות.

"אתמול התבשרנו כי נחתם הסכם גג נוסף בין משרד האוצר לרשויות המקומיות, ה – 12 במספרו! והפעם מול עיריית טירת הכרמל על בניית 12,500 יחידות דיור" כתב מוזס "וזאת בנוסף ל – 144,000 יח"ד שנחתמו עד עתה עם רשויות נוספות. אין עיני צרה בהתפתחות חשובה זו, ואני מקווה מאוד שהדבר יוביל בסופו של דבר להוזלת מחירי הדירות. אך מדוע לא ייכלל הציבור החרדי בכל המיזמים הללו? עיינתי היטב בתוכניות המוצעות ומדובר בבניינים רבי קומות וגורדי שחקים ללא מרפסות לסוכות, וברור כי אינם מותאמים לציבור החרדי!"

"אדוני שר האוצר, בידך לנצל את הסכמי הגג כשוט מול ראשי הערים וכתנאי להכללת המגזר החרדי בתכניות הבניה החדשות בעירם. בידך האפשרות לדרוש מהם הקצאת שטחים ופרויקטים שיותאמו גם לציבור החרדי. הציבור החרדי משווע לפתרון מצוקת הדיור יותר מכל מגזר אחר, ולא יתכן להמשיך ולהתעלם מצרכי ציבור זה". מוזס מסר כי לא יניח לנושא מצוקת הדיור וימשיך לדרוש ממשרד האוצר לתת תשובות אמיתיות ולא מתחמקות.

נציין כי במכתב בנושא הדיור שהופץ לאחר ישיבת מועצת גדולי התורה, כתב מזכיר המועצת החסידית כי "לאור המצוקה הגדולה, התבקשתי על ידי רבותינו להודיעכם שיש לפעול שבכל פיתרון דיור של הממשלה לציבור הכללי יקבל גם הציבור החרדי את חלקו המגיע לו לפי תנאים המתאימים למגזר החרדי.



0 תגובות